Generační spor?
Vladimír Birgus polemika březen 2011
V úvodu knihy Česká fotografie 20. století, která završila naši osmiletou práci na přípravě stejnojmenné třídílné výstavy v Praze v roce 2005 a její zúžené reprízy v Bonnu o čtyři roky později, českého a anglického průvodce výstavou (2005) a rozsáhlého německého katalogu (2009), jsme napsali, že jsme „vědomě dali přednost co nejkomplexnějšímu záběru, po němž další kurátoři a historici fotografie jistě přijdou s daleko selektivnějším a originálnějším pohledem.“ Očekávali jsme výstavy typu současné expozice Mutující médium v Galerii Rudolfinum, kterou, byť se věnuje podstatně kratšímu časovému úseku, je možno za takový pohled považovat. Čekali jsme fundované kritiky naší knihy, podpořené pádnými argumenty. Nečekali jsme ovšem, že se v odborném časopisu pod názvem knižní recenze objeví sekernický text s tolika chybami, jaký v minulém čísle Art+Antiques pod názvem Vyčerpávající suma? publikovala Petra Trnková. Jde v něm spíše o sebevědomé předvedení vlastní suverénnosti než o poctivou analýzu publikace.
Dokument jako umění
Vladimír Birgus výstava březen 2011
Martin Parr v DOXu
Re: Re: Generační střet?
Vladimír Birgus polemika duben 2011
Když jsme v minulém čísle Art+Antiques uvedli množství chyb, kterých se Petra Trnková dopustila ve své sekernické recenzi naší knihy Česká fotografie 20. století a vyvrátili řadu jejích subjektivních názorů, nepodložených žádnými argumenty, očekávali jsme, že na ně bude
Re: Generační střet?
Petra Trnková polemika duben 2011
Díky reakci otištěné v minulém čísle a korespondenci vedené s Vladimírem Birgusem v reakci na mou původní recenzi knihy Česká fotografie 20. století v únorovém čísle Art+Antiques se mi nejspíš dostalo podobné zkušenosti jako Pavlu Vančátovi v souvislosti s jeho recenzí...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?