Faleš, která nikomu neublíží
David Kořínek recenze červen 2019
„Umělé kožešiny a umělá kůže, které svého času působily lacině a byly známkou špatného vkusu, získaly nový status a popularitu díky prosperujícím trendům veganství, ekologie a ochrany zvířat. V tomto smyslu Fauxthenticity označuje výsledky snahy zahalit něco falešného závějem domnělé pravdivosti.“ Je možná faux pas hned v úvodu recenze vytrhnout z kontextu kurátorského textu pasáž, která jediná se alespoň trochu snaží navést diváka ke čtení celé výstavy, a tu svévolně využít k manipulaci s jejím výkladem. Tedy předjímat význam, který se zdá být politickým, ne-li dokonce angažovaným. Ona falešnost totiž ze samotného kurátorského projektu příliš nevyčnívá, je ukryta někde na pozadí. Nabízející se umělecké ilustrace dobového tématu hledání pravdy se zde naštěstí neodehrávají. Ti diváci, kteří sem přeci jen zabloudí a nalákáni anotací (což je samo o sobě zbožným přáním, tedy něčím, co s pravdou, respektive skutečností moc nesouvisí) se budou chtít dovzdělat o mediálních a jiných manipulacích, se nedozvědí nic. Tedy pokud neprokouknou, že se zde manipuluje především s nimi.
Zapomeňme na Vetřelce
David Kořínek recenze říjen 2023
Když se řekne Giger, odpoví se Vetřelec. Tak to nejen u nás chodí po desítky let.
Tak daleko, tak blízko!
David Kořínek recenze prosinec 2021
V roce 1997 předpovídala Frances Cairncross v knize The Death of Distance, jak komunikační revoluce změní naše životy. Tak zněl o dva roky později i podtitul jejího českého překladu vydaného pod názvem Konec vzdálenosti. Kniha je vedena především z ekonomických pozic a internet...
Pochyby o plynutí času
David Kořínek recenze březen 2024
Dokumentární film Chybění (2023) pojednává o životě a díle umělce Jána Mančušky (1972–2011). Znělo by to jako tolikrát řečené klišé, kdyby to nebyla pravda.
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?