Elementárním uměním proti zelenému kapitalismu
Klára Peloušková recenze listopad 2024
Výstava Symptomy budoucnosti v ústeckém Hraničáři vznikla jako součást dlouhodobého kurátorského výzkumu Martiny Johnové, Anny Remešové a Karolíny Žižkové – kurátorky, historičky umění a environmentální antropoložky –, které se společně ponořily do problematiky těžby lithia a jejích lokálních a globálních souvislostí.
Bára Mrázková: The Sky Does Appear To Be Falling, 2024, HD dvoukanálové video, zvuk, foto: Galerie Hraničář
Marie Šrajerová: Turn Sand Into Gold, 2024, foto: Marie Šrajerová
Permanentní krize uměleckoprůmyslových expozic
Klára Peloušková výstava únor 2022
Nově otevřená stálá expozice designu Moravské galerie v Brně nazvaná ART DESIGN FASHION vyvolala celou sérii kritických polemik o aktuálním smyslu a možnostech uměleckoprůmyslových expozic. Text teoretičky designu Kláry Pelouškové s odstupem nahlíží jak brněnskou výstavu,...
Šperk, nebo bižuterie?
Klára Peloušková design duben 2018
Výsledky sympozia, jež mělo za cíl pozvednout slávu a kvalitu československého autorského šperkařství, se staly podkladem výstavy Jablonec 68’. Ta je výsledkem spolupráce jabloneckého Muzea skla a bižuterie a mnichovské Pinakothek der Moderne, následně ji bude možné vidět v ...
Ruská avantgarda na Hluboké
Jakub Hauser recenze červen 2021
Alšově jihočeské galerii se podařilo šťastným načasováním mezi třetí vlnu koronavirové krize a vrbětickou kauzu (která mohla nepochybně zvrátit vydání vývozního povolení ruským ministerstvem kultury) přichystat na letošní výstavní sezonu unikátní projekt: díky...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?