Česko je zajímavé místo pro život
Milena Bartlová rozhovor zima 2020
Anglický univerzitní profesor, který se přestěhoval z Birminghamu do Brna, je výjimečný úkaz. Mimořádný profesor brněnského Semináře dějin umění Matthew Rampley přináší do českých dějin umění bez nadsázky nový rozměr.
Matthew Rampley, foto: Jiří Thýn
Friedl Dicker-Brandeis: Takhle vypadá, mé dítě, tento svět, kol. 1933, © Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig, Vídeň
Anna Lesznai: Slovenské Lourdy, 1924, Lajos Hatvany Museum, Hatvan
István Farkas: Šílenec ze Syrakus, 1930, Maďarská národní galerie
Erzsébet Korb: Akty, kol. 1921, Maďarská národní galerie
Sándor Bortnyik: Nový Adam, 1924, Maďarská národní galerie
István Dési Huber: Zátiší s Liebknechtovou grafikou, kol. 1930, Savaria MHV Múzeum
Peter Behrens: Neologická synagoga v Žilině, 1928–31, foto: Nová synagoga, Žilina
Umělci v božišti národa českého
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění červen 2022
Dále v tomto čísle najdete recenzi nové stálé expozice Dějiny (české národní) v rekonstruované budově Národního muzea. Tady se chci trochu podrobněji zastavit v ústřední slavnostní prostoře – Panteonu.
Rebelství jako pikantní koketerie
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění červenec 2021
Výstavní událostí roku je v Národní galerii Praha výstava Toyen, pojmenovaná Snící rebelka. Toto slovní spojení ukazuje rebelství malířky jako něco nereálného a snad i nezdařeného, subjektivního a psychologického, každopádně neškodného.
Smutná poznámka o kráse
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění březen 2020
Výstava Krásné Madony ze Salcburku: Litý kámen kolem 1400 v Anežském klášteře je výstava snů. Vrchovatě naplňuje mé vlastní sny, které jsem měla před čtyřiceti lety. Tehdy jsem se po studiu rozsáhlé české literatury usilovně prokousávala velkou monografií Karl-Heinze...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?