Černá loď
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění duben 2017
Po patnácti letech konečně zase můžeme obdivovat monumentální výstavní prostor velké dvorany Veletržního paláce – prostor, o němž se bůhvíproč dlouho tvrdilo, že jej Národní galerie nemá, jen aby byl po objevení použit jako temně tajuplné úložiště Slovanské epopeje. Kdo sem přijde dnes, uvědomuje si, že vstupuje do ušlechtile, avšak uvědoměle sekulárního světlého prostoru, navrženého počátkem 20. let Josefem Fuchsem a Oldřichem Tylem jako ztělesnění civilních ideálů modernity pro předvádění mistrovských technických děl a dynamiky moderního kapitalistického trhu.
Umělci v božišti národa českého
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění červen 2022
Dále v tomto čísle najdete recenzi nové stálé expozice Dějiny (české národní) v rekonstruované budově Národního muzea. Tady se chci trochu podrobněji zastavit v ústřední slavnostní prostoře – Panteonu.
Rebelství jako pikantní koketerie
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění červenec 2021
Výstavní událostí roku je v Národní galerii Praha výstava Toyen, pojmenovaná Snící rebelka. Toto slovní spojení ukazuje rebelství malířky jako něco nereálného a snad i nezdařeného, subjektivního a psychologického, každopádně neškodného.
Smutná poznámka o kráse
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění březen 2020
Výstava Krásné Madony ze Salcburku: Litý kámen kolem 1400 v Anežském klášteře je výstava snů. Vrchovatě naplňuje mé vlastní sny, které jsem měla před čtyřiceti lety. Tehdy jsem se po studiu rozsáhlé české literatury usilovně prokousávala velkou monografií Karl-Heinze...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?