Designér a pedagog Armin Hofmann (1920) je – společně s Emilem Ruderem, Josefem Müllerem-Brockmannem a Karlem Gerstnerem – jedním z nejvýraznějších představitelů poválečného švýcarského grafického designu. Během působení na basilejské Allgemeine Gewerbeschule (dnes Schule für Gestaltung) v letech 1947–1987 striktně systematizoval své vzdělávací metody, a pomohl tak kodifikovat tzv. „švýcarský styl“, pro nějž je typická přísná a „objektivní“ práce s mřížkou a bezserifovými písmy. Souborná publikace Methodik der Form- und Bildgestaltung: Aufbau, Synthese, Anwendung vydaná v roce 1965 nakladatelstvím Niggli obsahuje texty v němčině, francouzštině (Manuel de Création Graphique) a angličtině (Graphic Design Manual); obsahově i formálně navazuje na pojetí tzv. Bauhausbücher, bauhausovských pedagogických příruček. Také v Hofmannově manuálu je použito členění podle základních prvků vizuální „gramatiky“, tedy bodu, linie, plochy atd. Obrazový materiál zahrnuje ukázky studentských prací, a to jak formálních cvičení, tak i realizovaných projektů. Vizuální atraktivitu a aktuální grafický výraz si Hofmannova publikace uchovává i po více než padesáti letech od prvního vydání.

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získejte
roční předplatné
za 1100 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Koupit předplatné