Anděl, stín
Kaliopi Chamonikola recenze červen 2015
Výstavy obrazů Petra Veselého mají svou zvláštní kvalitu. Člověk přibližně tuší, co může očekávat a přestože zpravidla nejde o žádné radikální zvraty (jeho malba se proměňuje spíše pozvolna a nenápadně), je vždycky na co se těšit. Za léta své soustavné práce se Petr Veselý (narozen 1953 v Brně) vyprofiloval jako malíř redukce a úspornosti, a to nejen v předmětu samém, ale rovněž ve způsobu zacházení s barvou. Programově se zřekl prostředků estetické svůdnosti malby a stal se naopak vyznavačem asketismu - konceptu malířství zbaveného dekora a všeho, co je pro něj nepodstatné, zbytečné. Ve snaze dobrat se jeho podstaty, či ještě spíše minimálních hranic jeho možností, přijal pokorně i omezení na vesměs monochromní barevnou škálu (jen vzácně ji obohacuje o barvu krve, oběti, mystéria, jež má mimochodem celkem banální pointu v „osudovém“ objevení starých plechovek s červenou barvou).
Pieta Lucase Cranacha st.
Kaliopi Chamonikola dílo měsíce říjen 2016
V pražském Šternberském paláci je až do ledna k vidění výstava Cranach ze všech stran, kterou připravila Olga Kotková z Národní galerie. Přes komorní rozsah výstavě nechybí objevnost ani atraktivita.
Slezsko ve třech kapitolách
Kaliopi Chamonikola téma leden 2007
Výstava Slezsko – perla v České koruně / Co se týče výstav starého umění, máme za sebou plodný rok. Po fenomenální expozici Karel IV. – císař z Boží milosti na Pražském hradě aspiruje na druhou nejvýznamnější výtvarnou událost roku svou komplexností a šíří...
Ruská avantgarda na Hluboké
Jakub Hauser recenze červen 2021
Alšově jihočeské galerii se podařilo šťastným načasováním mezi třetí vlnu koronavirové krize a vrbětickou kauzu (která mohla nepochybně zvrátit vydání vývozního povolení ruským ministerstvem kultury) přichystat na letošní výstavní sezonu unikátní projekt: díky...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?