Anděl, stín

Kaliopi Chamonikola recenze červen 2015

Výstavy obrazů Petra Veselého mají svou zvláštní kvalitu. Člověk přibližně tuší, co může očekávat a přestože zpravidla nejde o žádné radikální zvraty (jeho malba se proměňuje spíše pozvolna a nenápadně), je vždycky na co se těšit. Za léta své soustavné práce se Petr Veselý (narozen 1953 v Brně) vyprofiloval jako malíř redukce a úspornosti, a to nejen v předmětu samém, ale rovněž ve způsobu zacházení s barvou. Programově se zřekl prostředků estetické svůdnosti malby a stal se naopak vyznavačem asketismu - konceptu malířství zbaveného dekora a všeho, co je pro něj nepodstatné, zbytečné. Ve snaze dobrat se jeho podstaty, či ještě spíše minimálních hranic jeho možností, přijal pokorně i omezení na vesměs monochromní barevnou škálu (jen vzácně ji obohacuje o barvu krve, oběti, mystéria, jež má mimochodem celkem banální pointu v „osudovém“ objevení starých plechovek s červenou barvou).

VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ

Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.

Přihlásit se

Nemáte předplatné? A chcete číst dále?

Získejte
roční předplatné
za 1100 Kč

10 tištěných čísel

365 dní online verze

Členská karta ARTcard

Koupit předplatné