15. díl - Potíže s retrospektivou
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění říjen 2017
V doprovodném textu ke (skvělé) výstavě Ztráta času v Galerii Kurzor pražského Centra pro současné umění píše Václav Magid nejen o ztrátě budoucnosti, ale také o „absenci smyslu pro dějiny, kdy se z minulosti stává skladiště vyprázdněných forem“. Taková diagnóza mne jako historičku zrovna netěší. Kdyby byla výstižná, nedával by postoj historiografie smysl a měli bychom jej prostě zrušit. Historikové ale k tomu zjevně nevidí důvod a nechystají se to zabalit. Veliký 11. sjezd českých historiků a historiček minulý týden v Olomouci byl například skutečně živý a zajímavý.
Umělci v božišti národa českého
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění červen 2022
Dále v tomto čísle najdete recenzi nové stálé expozice Dějiny (české národní) v rekonstruované budově Národního muzea. Tady se chci trochu podrobněji zastavit v ústřední slavnostní prostoře – Panteonu.
Rebelství jako pikantní koketerie
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění červenec 2021
Výstavní událostí roku je v Národní galerii Praha výstava Toyen, pojmenovaná Snící rebelka. Toto slovní spojení ukazuje rebelství malířky jako něco nereálného a snad i nezdařeného, subjektivního a psychologického, každopádně neškodného.
Smutná poznámka o kráse
Milena Bartlová poznámky k (dějinám) umění březen 2020
Výstava Krásné Madony ze Salcburku: Litý kámen kolem 1400 v Anežském klášteře je výstava snů. Vrchovatě naplňuje mé vlastní sny, které jsem měla před čtyřiceti lety. Tehdy jsem se po studiu rozsáhlé české literatury usilovně prokousávala velkou monografií Karl-Heinze...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?