1, 2, 3, 4, 5
Josef Ledvina recenze listopad 2015
Cena Jindřicha Chalupeckého v Brně / Výstava pětice finalistů Ceny Jindřicha Chalupeckého se letos koná v Brně, v Pražákově paláci. Místa tu Pavla Sceranková, Barbora Kleinhamplová, Lukáš Karbus, Pavel Sterec a Vojtěch Fröhlich dostali k dispozici hodně. Novinkou je pokus nerozčlenit výstavu do pěti separátních prezentací, prostorově ji provázat. Nemám z něj dobrý pocit. Divák má díky němu zvýšenou potřebu hledat mezi jednotlivými díly významuplné vztahy, vzniká nevyhnutelně dojem kurátorského projektu, tedy dojem, který se stejně tak nevyhnutelně pere s institucí soutěžní výstavy. Na ni umělci nejsou a nemají být vybíráni s tím, aby se k sobě ať už na formální, či obsahové rovině „hodili“. A pokud takový efekt shodou okolností nastane, je to spíše špatně než dobře. Samozřejmě může být jako klad vyzdvižen kritický či subverzivní potenciál takovéhoto provázání ve vztahu k principům uměleckého soutěžení, namísto klání nastupuje spolupráce. I tento argument se mi zdá pochybný. Bez ohledu na způsob instalace, cena zůstává cenou, vybrán bude jeden laureát. A navíc i když si třeba finalisté náramně rozumějí a vznikne opravdu družný kolektiv kooperující na kompaktním výstavním výstupu, pořád jsou tu zástupy přihlášených, kteří zůstali z rozhodnutí poroty za branami finále.
Přesýpání písků v MoMA
Josef Ledvina zahraničí únor 2020
Loni v říjnu se po další z řady expanzí otevřelo Muzeum moderního umění v New Yorku. Výstavní plochy se rozrostly o 30 %, a to především díky tomu, že do sebe muzeum inkorporovalo spodní patra sousedního rezidenčního mrakodrapu od Jeanna Nouvela. Nové prostory pojala MoMa jako...
Trochu psychologie, trošku horor a samozřejmě špína…
Josef Ledvina rozhovor březen 2020
Pohybuje se na rozhraní více světů. Jako současný umělec vystavuje, loni mu vyšla autorská kniha Auta, na přelomu osmdesátých a devadesátých let spoluvytvářel (nejen) vizuální identitu skupiny Bratrstvo. Živí se jako profesionální fotograf, v roce 2017 dostal cenu Czech Grand...
Jan Šerých
Josef Ledvina Tomáš Klička rozhovor září 2024
Jan Šerých je stabilní součástí domácí umělecké scény už více než dvacet let. Jeho zpravidla ručně malované obrazy dlouhodobě spojuje binární černobílá barevnost a redukované geometrické či typografické formy. K nim se v posledních letech přidala práce s nalezeným...
VYČERPALI JSTE SVŮJ MĚSÍČNÍ
LIMIT VOLNÝCH ČLÁNKŮ
Máte předplatné? Pak se stačí přihlásit.
Přihlásit seNemáte předplatné? A chcete číst dále?